Експерти вважають держзамовлення корупційним чинником в освіті

09:30, 21 червня 2011
Освіта
2 0

Результати опитування

У системі вищої освіти корупції сприяють такі чинники, як державне замовлення, відсутність селекції при вступі, відсутність зовнішнього оцінювання, суб’єктивність оцінювання знань і застаріла методологія навчання.

Як повідомили УНІАН у Міжнародному фонді «Відродження», про це заявили учасники експертного опитування, проведеного Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва за підтримки Освітньої програми МФ “Відродження”.

Наслідком цього, на думку експертів, є низький стартовий освітній рівень студентства, можливість маніпулювати оцінками, гарантування отримання диплому кожному студенту незалежно від якості підготовки.

Водночас рівень громадянської протидії корупції експерти назвали низьким через:

- відсутність належного громадського контролю за вступною кампанією й екзаменаційними сесіями;

- пасивність студентського самоврядування в питаннях викорінення корупції;

- брак цехової солідарності серед викладачів у протидії зловживанням.

Для викорінення корупції на рівні інституту вищої освіти експерти пропонують:

- підвищити платню викладачам із одночасним підвищенням вимог щодо належного виконання функціональних обов’язків;

- фінансувати кожен окремий рік навчання залежно від успішності студента;

- запровадити в Україні “західні” стандарти організації навчального процесу;

- посилити відповідальність викладачів за отримання хабара;

- розмежувати академічну та прикладну освіту або принаймні нормативно визначити міру їх поєднання згідно з Європейською кваліфікаційною рамкою;

- формувати у студентів академічні цінності та почуття академічної гідності.

Експерти, які представляють професорсько-викладацький склад, також пропонують:

- запровадити зовнішнє оцінювання з основних предметів на визначених етапах навчання;

- запровадити технології виявлення плагіату;

- об’єктивно оцінювати результати студентської праці на основі єдиних критеріїв і незалежності суб’єктів оцінювання;

- запровадити знеособлені форми перевірки й екзаменування;

- жорстко дотримуватися правил оцінювання;

- виключати з вишу в разі невиконання студентом плану навчання.

Експерти, які представляють студентство, додатково акцентували необхідність:

- зацікавити студента предметом і фахом, пояснити покликання професії;

- посилити академічну автономію вишів, створити можливість вільного вибору (в розумних межах) студентом траєкторії навчання;

- запроваджувати нові форми активізації студента у здобутті знань;

- переносити в навчальному процесі акцент на прикладні знання, що сприятиме доланню поширеного серед студентства стереотипу про те, що “у виші вчиш одне, а потім на роботі вчиш нове”;

- підвищити рівень викладання.

Як зазначено у повідомленні, мета Освітньої програми - сприяти системним змінам в освітній галузі України, спрямованим на її наближення до найкращих європейських практик, покращувати якість освіти, перетворювати її на засіб формування громадянського суспільства.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter