Сьогодні Європа стоїть перед проблемою університетської консолідації. Однак, ця консолідація не полягає у підпорядкуванні чи поглинанні одних університетів іншими. Радше навпаки – кожен університет приносить у академічне середовище ті програми, які у нього найсильніші.

Як повідомили УНІАН у прес-службі Українського католицького університету, про це 2 лютого під час відкритої лекції в УКУ заявив міністр науки і технологій інформаційного суспільства Польщі, дорадник мера Вроцлава з питань дослідницької політики Єжи Лянґер.

Відео дня

При цьому міністр зазначив, що вступ Польщі до ЄС не змінив самої освіти. Натомість він відкрив нові можливості фінансування, також збільшилася кількість приватних університетів у країні.

«Сьогодні європейська освіта стоїть перед викликом щодо свого академічного завдання. Однак, це не означає, що всі повинні ставити собі планку досягнути рівня університетів Кембриджу чи Гарварду. Виші мають робити і розвивати те, що у них виходить справді найкраще. Тому в сучасному європейському середовищі говорять про різнорідні університетські місії», – наголосив Єжи Лянґер.

Як приклад, міністр навів університет Вроцлава, котрий об’єднує у собі багато академій. «Вроцлав, де головний акцент поставили на академічний розвиток та інтелектуальний зріст, – одне із найуспішніших міст Польщі. Тут майже немає безробітних, зарплатня практично на такому ж рівні як у Варшаві. Загалом за останні 15 років кількість студентів у Польщі зросла у 5 разів», – розповів професор.

На думку міністра науки, проблема відтоку кадрів існує не лише Україні, але й у країнах Західної Європи. «Здебільшого науковці їдуть в США через великі наукові можливості, яких вони не знаходять у європейських країнах. Тому одним із кроків на цьому шляху є освітня стратегія ЄС, яка передбачає розвиток наукових досліджень, освіти та запровадження інновацій», – сказав Єжи Лянґер.